Fajok, újítások:
Ø Ember: 30% áramtűrés = 8 SFÉ elektromosság ellen. (hálózati áram, villám (?), sokkolók) Más nem változott.
Ø Fél-mutáns: nem változott.
Ø Mutáns: 25% sebtűrés = 6 SFÉ a bőrük vastagsága miatt. Más nem változott.
Ø Halálkarom: 40% sebtűrés = 10 SFÉ a bőrük vastagsága miatt. Más nem változott.
Ø Ghoul: nem változott.
Ø Kutya: 50% áramtűrés = 12 SFÉ elektromosság ellen. (hálózati áram, villám (?), sokkolók) Más nem változott.
Ø Robot: +25 SFÉ ha fémből készült.
Az újratöltési ideje a fegyvereknek feleződik nyugodt körülmények között. Tehát amíg harcban egy karakter 12 AP alatt tölt újra egy revolvert, addig nyugodt idegállapotban, odahaza a karosszékében elvégzi ezt 6 AP alatt. Ha valakinek nincs elég AkcióPontja ahhoz, hogy egy cselekedetet, pl. lövést végrehajthasson, akkor feláldozva az adott körben lévő AP-it, áttolhatja őket a következő körbe. Bővebben ld. lejjebb.
Ahhoz hogy egy olyan fegyvert (nehézgéppuskát) állva használhass, amelyhez mindenképpen hasalni kell, vagy amelyek tripodra vannak állítva, 4-el nagyobb erődnek kell lennie, mint a fegyver erőminimuma. Nehéz mesterlövészpuskát állva, vagy térdelő helyzetben, nem lehet használni!
Ahhoz hogy egy olyan fegyvert használhass állva, ami bipoddal van ellátva, 2-vel kell nagyobb erődnek lennie. Részletesen lásd a fegyvereknél.
A nehézgéppuskákkal és gépágyúkkal lehet csinálni úgynevezett kaszálást, azaz +2AP-ért a sorozatban leírt mennyiség kétszeresét, célzatlanul teríteni az előttünk állókra. Ekkor a szórás meghatározása a következőképp történik:
-szélességében mekkora terület,
-magasságában mekkora terület,
(m2-enként 2 golyó) Ahány AP-je van a kezelőnek, annyi négyzetmétert tud megtenni (tehát ha 6AP a lövés, akkor +2-ért (kaszálás költsége), azaz összesen 8-ért, nyolc négyzetmétert tud lekaszálni, amennyiben 4AP a sorozat, úgy a kaszálás költségével csak 6 négyzetmétert tud beteríteni (4+2).)
Természetesen, ha a sorozatban a golyók száma kevesebb mint a négyzetméterek, úgy lehet, hogy a kezelő csak a táv feléig jut például el. Lássunk erre két szituációt:
Ø Robi egy nehézgéppuskával próbálja beteríteni az előtte lévő területet. 8 AP-ja van, ezt mind felhasználja, mivel a sorozat költsége 6AP, és a kaszálásé 2. A 8 AP azt jelenti, hogy maximum nyolc négyzetmétert tudna belőni. A nehézgéppuska 5-ös sorozatot lődöz, ez kaszálás módban a sorozat kétszerese, azaz 10 lőszer. Mivel négyzetméterenként 2 golyó halad a cél felé, ezért 10/2=5, magyarán maximum 5 négyzetmétert tud az adott körben besorozni.
Ø Tamás egy géppisztolyt tart a kezében. Csupán 7 AP-ja van, ezért nem tud kaszálni. Ám úgy dönt, hogy 1 AP-t átvisz a következő körbe, így ebben csak 6-ot használhat fel, míg a következőben majd 8-at. Nekiáll átváltani a fegyverét automata módba, és becélozza az ellenfeleket, a következő kör kezdődik, aholis útjára indítja a sorozatot (+6AP) kaszálás módban (+2AP). Összesen 8 AP-t fizet, megtudja tenni, mivel már az előző körben előkészületeket tett a sorozathoz (az volt az 1 AP átvitel). Tüzel, az AP-k alapján ő is nyolc négyzetmétert teríthet be. A fegyver azonban hármas sorozatokat lő, kaszálásban hatot. Négyzetméterenként a két golyó miatt azonban maximum 3 négyzetmétert kaszálhat.
A tripodot le kell szerelni a fegyverekről ha állva kívánják használni. A bipod és tripod felállítási ideje 4, illletve 12 AP.
Sérülés szorzók:
-Célzatlan: 1x
-Célzott törzsre: 2x
-Célzott végtagra: 2x és a végtag roncsolódhat. Ehhez a támadónak kritikus sikert kell elérnie, vagy legalább a célszemély max hp-jának ötödét kell lesebeznie a választott karon vagy lábon.
-Célzott fejre: 4x és eszméletlenné lehet tenni a célszemélyt. Ehhez a támadónak kritikus sebzést kell elérnie, vagy a célszemély aktuális hp-jának harmadát lesebezni a fejen.
-Célzott szemre: 5x és megvakítható a célszemély. Ehhez kritikus sikert kell elérni, vagy a szemeken minimum 3hp-s sebet kell ejteni.
A célzás módosítók törzsre ugyanakkorák, mint célzatlan lövés esetén. Végtagra való célzás esetén -20%, fejre ez -40%, szemre pedig -60%. Amennyiben szívet céloz a karakter, a levonás -40%, és ha ágyékot, annál -20%.
|
|
|
|
|
Lövés fajtája |
Célzás módosító |
Kritikus találat esélye |
Sebzés mértéke |
|
|
|
|
nem kritikus találat |
kritikus találat |
nem célzott lövés |
0% |
KE |
Dmg-SFÉ |
1d10 - kritikus siker táblázat szerint |
|
|
|
|
2x (Dmg-SFÉ) + gerinclövés, |
célzott lövés testre |
0% |
KE+10% |
2x(Dmg-SFÉ) |
bénulás deréktól lefelé |
|
|
|
|
|
célzott lövés végtagokra |
-20% |
KE+10% |
2x(Dmg-SFÉ) |
2x (Dmg-SFÉ) + roncsolt végtag |
|
|
|
|
|
célzott lövés fejre |
-40% |
KE+30%, -15% sisak esetén |
4x(Dmg-SFÉ) |
4xDmg + roncsolt fej (halál) |
|
|
|
|
|
célzott lövés szemre |
-60% |
KE+50% |
5xDmg + vakság (3hp sebzés felett) |
5xDmg + agylövés (halál) |
|
|
|
|
|
célzott lövés szívre |
-40% |
KE+30% |
2x(Dmg-SFÉ) >0 esetén halál |
|
|
|
|
|
|
célzott lövés ágyékra |
-20% |
KE+15% |
2x(Dmg-SFÉ) |
2x (Dmg-SFÉ) + ájulás d4 körig |
|
Made by Eroberer, the Gecko Hunter |
|||
KE = A karakter alap kritikus esélye |
||||
Dmg = A fegyver kidobott sebzése |
||||
SFÉ = A célpont páncéljának SFÉ-je |
Gránátok robbanása:
----o----
o: a becsapódási övezet. Ha nincs leírva a gránátnál mekkora területen sebez, akkor egy 4*4 méteres területet kell alapnak venni.
-: a repeszek sebzése. Az alapterületen kívül, méterenként a felét sebzi a becsapódási sebzésnek. Tehát ha 4 méteres területre hatott, akkor a megdobott személy a kidobott sebzést szenvedi el, a 4 méteren belül állókkal együtt. Az 5. méteren álló már csak a háromnegyedét, a 6. méteren álló már csak a felét, a 7. méteren álló a negyedét, míg a 8. méteren álló már nem sérül.
Vérzés: (Köszönet érte Conquerorx-nak!)
Mivel a kisebb vérzések gyorsan begyógyulnak, ezért csak kétféle vérzést használunk. Mérsékeltet és súlyosat. Ha valakit akkora sebzés ér mint az állóképessége, akkor mérsékelt vérzésről beszélünk. A karakter 5 körönként veszít egy életerőpontot és 10 körönként egy állóképesség pontot, mindaddig, míg sebét be nem kötözik (k6/3 kör). Ha állóképesség pontjai 0-ra esnek, elájul.
Súlyos vérzés akkor alakul ki, ha valakinek a teljes életerőpontjainak felét lesebzik. A karakter körönként veszít 1 hp-t és 3 körönként egy állóképesség pontot, mindaddig, míg sebeit el nem látják (k6 kör). Ha állóképesség pontjai 0-ra csökkennek, elájul.
Ezen kívül van az úgynevezett belső vérzés, mely mind közül a legveszélyesebb. A karakter vérző „részei” nem érhetőek el kívülről, csak a test felnyitásával, ezért ehhez orvoslás képzettség szükséges, valamint orvosi felszerelések. A teljes műtét körülbelül 1 órát vesz igénybe. Belső vérzéskor a karakter 5 körönként veszít 1 hp-t, és 10 körönként egy állóképességet, ami ha 0-ra zuhan, akkor az illető elájul. Ha valakibe lövedék hatolt be és az nem távozott a testből, akkor a töltény (íjvessző, nyílvessző, töltény, szigony, repeszek… stb.) meggátolja a szerzett seb gyógyulását mindaddig, amíg el nem távolítják.